Eén

35 ben ik nu. Vijftien jaar geleden was ik 20 en zat ik er erg mee dat Hugo Claus op die leeftijd al een roman geschreven had. Ik heb er intussen nog steeds geen geschreven, maar heb daar nu meer vrede mee. Als er ooit een roman moet komen, komt die er wel. In afwachting kan ik me maar meer in het schrijven bekwamen, en proberen er eindelijk eens mijn beroep van te maken. Met dat idee ben ik tien jaar na het behalen van mijn vorige diploma opnieuw aan het studeren. Journalistiek, ditmaal. Een studie die alles welbeschouwd niet nodig is om journalist te worden. Maar gelukkig wel interessant blijkt. En me hopelijk van mijn zorgvuldig opgebouwde angst voor het witte blad afhelpt. De docenten doen daar aardig hun best voor door mij en m’n medestudenten met opdrachten te overladen. Zoals: begin een blog. Goed dan. Blogs bestonden al toen ik tien jaar geleden afstudeerde. Het moet ook ongeveer zo lang geleden zijn dat ik er mee inzat dat ik zelf geen blog had. Iets wat op zich makkelijk te verhelpen is, maar ja die angst voor het lege blad… het is me wat. Net als de angst voor de geest van Hugo Claus, is mijn schrik iets van het leven te missen door zelf geen blog te hebben langzaam weggeëbd. Blogs zijn dan ook geen hype meer. Misschien mogen we ze intussen zelfs al bij de oude media rekenen, licht met uitsterven bedreigd. We zien wel, misschien denk ik daar binnenkort anders over. Het avontuur is begonnen.

4 thoughts on “Eén

  1. Yesyesyesyesyes you dare! Het beste nieuws van vandaag! Koen, mag er al een linkje op Huiverinkt komen? Maar dan niet gewoon een linkje he, een linkje met een lange voetnoot. En die noot gewoon op de hoofdpagina.😉 Blogs zijn inderdaad toch een verouderd medium, daar vind je enkel nog oude mekkerende studiegenoten en hernieuwde vrienden als wij. Kus. En waanzinnig veel schrijfplezier!

Leave a Reply

