Nucleair Forum

Sinds ik enkele weken geleden in het kader van deze post (en een vervolg daarop dat ik nog eens wil schrijven) één en ander opzocht over Fukushima en over kernenergie, word ik op het internet achtervolgd door reclame voor het Nucleair Forum, de belangengroep van de nucleaire sector in België.

Image

Uit nieuwsgierigheid heb ik vandaag dan maar eens de website van het nucleair forum bezocht.

Daar vielen me vooral volgende kadertjes op:

Image en Image.

Veiligheid en afval, beiden coming soon. Als er voor die twee problemen nu eens pasklare antwoorden bestonden, dan denk ik niet dat er een nucleair forum nodig zou zijn om mensen te overtuigen dat kernenergie een goede zaak is.

Gezien men voor zover ik weet al een zestigtal jaar op zoek is naar een goede methode om kernafval te behandelen (of veilig op te slaan), zou ik er niet durven op rekenen dat die ‘coming soon’ van het Nucleair Forum letterlijk genomen moet worden.

Leave a Reply

