The Quay Brothers, min of meer

Image

(Hier zou eigenlijk een stuk moeten staan over de tentoonstelling van The Quay Brothers die ik intussen meer dan een week geleden in het Amsterdamse Filmmuseum Eye zag. Ik ben dat stuk ook al meermaals beginnen schrijven, en zou hier ondertussen – Ivo Michiels achterna, die ooit moeilijkheden had om te vinden hoe hij over de schilder Alechinsky moest schrijven – een compilatie kunnen zetten van ‘Zes aanzetten om over the Quay Brothers te schrijven’. Maar laat ik dat maar niet doen. Het leest allemaal te prozaïsch, zelfs het gedicht dat ik op deze inspirerende tentoonstelling schreef. Geen lezenswaardig gedicht, u mist er niets mee. Met The Quay Brothers wel, als u die tentoonstelling niet bezoekt. Maar hun kunst is te ongrijpbaar, om hier in een blog te bezingen. Of dat maak ik mezelf toch wijs, om dit falen voor mezelf te verhullen.)

link link link link link link link link link link

One thought on “The Quay Brothers, min of meer

  1. Pingback: Elegie voor alle dode rock *en (of toch twee) / En ook wel: de sterrenwichelaar in mij | kjcdb

Leave a Reply

